Logos paideia: Logopedie in het bedrijfsleven

Logopedie is een paramedisch beroep. Toepassing in het bedrijfsleven lijkt misschien niet direct voor de hand liggend, maar logopedie biedt juist mogelijkheden voor bedrijven:

Een optimale communicatie is van wezenlijk belang voor een bedrijf. Ook in uw bedrijf is behoefte aan een goede communicatie, zowel in uw team als met stakeholders. Het beeld dat klanten en andere stakeholders krijgen en hebben van uw bedrijf is mede gebaseerd op de communicatie.  De telefoniste/receptioniste is waarschijnlijk de eerste schakel in uw bedrijf. Zij spreekt uw klanten en leveranciers als eerste. Ook uw medewerkers zullen met deze klanten, leveranciers en anderen spreken. Ongemerkt speelt de wijze waarop uw medewerkers met hen spreken een belangrijke rol.

Heeft iemand een prettige stem om naar te luisteren? Is de stem helder, of spreekt men nasaal (‘knauwend’ zoals Amerikanen dat wel eens doen).

Spreekt iemand voldoende duidelijk?

Of spreekt iemand in een te hoog of te laag tempo of spreekt men eentonig?

Hoe komt men over in een gesprek? Hoe verlopen presentaties? Hoe worden vergaderingen geleid? Hoe verlopen onderhandelingsgesprekken?

Allemaal facetten die van invloed zijn op hoe de communicatie ervaren wordt en die zodoende ook gevolgen hebben voor de resultaten die behaald worden.

Wilt u hier meer over weten? Neem dan vrijblijvend contact op. In een gesprek kunnen de mogelijkheden besproken worden: een workshop of een cursus voor medewerkers of een nog meer op maat gegeven persoonlijk advies. Incompany trainingen behoren ook tot de mogelijkheden. Samen bespreken wij uw wensen en de mogelijkheden die logopedie Olst – Logos Paideia biedt.

Beter presteren door beter presenteren!

Reactiemogelijkheid is gesloten